زمان جاری : شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 5:00 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 15
نویسنده پیام
k-sniper آفلاین


ارسال‌ها : 200
عضویت: 25 /3 /1392
تشکرها : 1
تشکر شده : 12
تشديد اختلاف نظر کاخ سفيد و کنگره بر سر ايران
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گاردین، این روزنامه از ریاست جمهوری "حسن روحانی" بعنوان "فرصتی" برای حل مناقشه غرب با ایران یاد می کند و می افزاید "مراسم تحلیف "حسن روحانی" رییس جمهور منتخب ایران انجام شد. می توان از ریاست جمهوری وی بعنوان فرصتی برای غرب به منظور حل مناقشات اش با تهران و بهبود روابط ایران و غرب یاد کرد. کاخ سفید نیز با استقبال از ریاست جمهوری رییس جمهور منتخب و جدیدی ایران اظهار داشت که این صدا را شنیده است."

روزنامه "گاردین" در ادامه با اشاره به چند دستگی در هیئت حاکمه آمریکا در مورد ایران می افزاید "کاخ سفید در حالی شاخه زیتون صلح را به ایران نشان داده است که نمایندگان جمهوریخواه آمریکایی خواستار تشدید تحریم ها علیه ایران و کاربرد قوه قهریه علیه آن کشور هستند. در این راستا 76 نفر از سناتورهای آمریکا از اوباما خواسته اند تا تحریم های اقتصادی شدیدتری را علیه جمهوری اسلامی ایران به دلیل ادامه برنامه های هسته ای آن کشور اعمال نماید. گرچه اوباما پیشتر نیز اظهار داشته بود که تمامی گزینه ها بر روی میز قرار دارد اما احتمالا مایل به باز ماندن دریچه دیپلماسی با ایران است. این گروه از سناتورهای آمریکایی تنها یک روز پس از تصویب لایحه ضد ایرانی از سوی مجلس نمایندگان آمریکا علیه بخش نفت و صنعت ایران این نامه را به اوباما نوشته اند. انتظار می رود که این لایحه در ماه سپتامبر آینده در سنای آمریکا به رای گذاشته شود."

" این در حالیست که موضع اوباما در قبال ایران نرمتر بنظر می آید. روحانی اظهار داشته که خواستار پیگیری مشی "معتدلانه" در مقابل کشورهای جهان است و افزوده است که ایران حاضر به شفافیت بیشتر در زمینه برنامه هسته ای خود می باشد."

"استقبال کاخ سفید از ریاست جمهوری وی می تواند فرصتی تازه برای بهبود روابط دو کشور باشد. این در حالیست که دولت آمریکا همواره ادعاهایی را در مورد برنامه هسته ای ایران مطرح کرده که ایران نیز آن ادعاها را تکذیب کرده و بر صلح آمیز بودن ماهیت برنامه هسته ای خود تاکید کرده است. "

گاردين در پايان نوشت: "آخرین دور مذاکرات هسته ای ایران وقدرتهای عضو گروه 1+5 در ماه آوریل گذشته انجام شد. امید می رود که با پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران راه حل دیپلماتیک برای رفع موضوع برنامه هسته ای ایران در دستور کار قرار گیرد."

امضای کاربر : اگر مثل گاو باشی میدوشنت......*

/*\/*\

اگه مثل خر قوی باشی بارت می کنند .......*

/*\/*\

اگر مثل اسب دونده باشی سوارت میشن.......*

/*\/*\

اونا فقط از عاقل بودن و فهمیدن تو میترسند......*
دوشنبه 14 مرداد 1392 - 14:54
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | تشديد اختلاف نظر کاخ سفيد و کنگره بر سر ايران | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS